Google AdWords

Sökmarknadsföring — Annonsera på Google

Vill du börja annonsera på Google? Eller har du redan börjat, men vill ha bättre resultat? Det vitala i en lyckad marknadsstrategi på Google och dess partners, är att göra en korrekt analys av marknaden, konkurrensen och sökorden. Vi på Viseo har den kompetens och erfarenhet som behövs för att göra succé när du ska annonsera på Google.

Google AdWords certifierad medarbetare

Vi har många års erfarenhet av Google Adwords och andra former av reklam online. Våra medarbetare har passerat Googles inträdesprov för att bli certifierade inom AdWords. Vi håller jämna steg med Googles uppdateringar och söknätverken. Om du vill börja annonsera på Google går vi igenom fyra grundläggande steg:

1. Förstå hur dina kunder söker

Vi börjar med att ta reda på vilka dina potentiella kunder är, var dom finns och vilka tjänster/produkter ditt företag säljer. Vi tar reda på var dina annonser ska synas och för vem det ger maximalt antal besökare som faktiskt handlar av ditt företag.

2. Utformning av annonsen

Dina Google annonser skrivs av våra experter som jobbat med AdWords under många år. Vi tar vanligtvis fram ett antal olika förslag på annonser för att kunna jämföra vilken annons som ger bäst resultat på Google när dina potentiella kunder söker. Innan vi publicerar dina annonser får du givetvis möjlighet att granska dem och ge synpunkter på ändringar.

3. Publicering

När du godkänt dina annonser så börjar dem visas när en potentiell kund söker efter dina tjänster. Vi följer givetvis dagligen upp dina annonser och justerar sökord eller annonstext efter behov.Vi sköter optimeringen av annonserna så att ni kan luta er tillbaka och invänta kunderna!

4. Uppföljning och rapportering

För att du i slutändan ska kunna se att du gjort en lönsam investering så rapporterar vi alltid hur många gånger dina annonser visats, hur många som klickat på dem och var kunderna kommer ifrån etc. Är ni intresserade av att synas i de organiska resultaten och inte betala något klickpris? Då är sökmotoroptimering något för ditt företag!

Andra typer av annonsering på Google

Det finns två olika sätt att annonsera på internet med Google Adwords. Antingen det traditionella sättet som kallas ”söknätverket” och består av sökmotorn Google samt andra mindre sökmotorer där din Google annons syns ovanför eller till höger om sökresultaten. Detta kallas för CPC (Cost Per Click). Varje gång någon klickar på annonsen så kostar debiteras annonsören. Det andra sättet att annonsera med Google kallas för ”displaynätverket” och är ett nätverk med tiotusentals hemsidor som använder AdWords. Här kan din Google annons synas i olika format såsom text, video eller bilder. Du betalar du antingen per klick eller för CPM (kostnad per 1000 visningar). Detta passar väldigt bra för t.ex varumärkesbyggnad. Att annonsera på Google med AdWords, alltså att få annonsen att synas och få trafik är oftast lätt, om det inte är allt för stor konkurrens. Utmaningen med att annonsera på Google ligger i att få relevant trafik så att man får potentiella kunder till hemsidan. Vi hjälper till hela vägen, från research av lönsamma sökord till nya kundkontakter och ökad försäljning.

Frågor?

Har du några frågor eller vill du bara ta en kopp kaffe och prata lite annonsering? Oavsett vad du behöver hjälp med eller har frågor kring så är det bara att kontakta oss så hjälper vi dig.

Kontakta oss