Tjänster > Sökmotoroptimering (SEO)

Rätt trafik. Fler kunder.

Viseos experter har hjälpt 300+ företag att öka sin försäljning från Google.

Vår metod är enkel; vi hjälper er att driva in rätt trafik genom att synas på sökorden som ger mest lönsamhet.

Vad du får av andra SEO-byråer

  • Begränsat antal sökord
  • Standard rapporter
  • Arbete utförts utan din vetskap
  • Optimering av sökord
  • Juniorer som utför jobbet
  • Plug and play lösning, one size fits all

Vad du får hos Viseo

  • Obegränsat antal sökord; vi optimerar din site, inte sökorden
  • Genomgång av varje strategi per videokonferens
  • Deklaration av länkstrategi
  • Optimering av sökord med fokus på att öka försäljning
    eller leads
  • Specialbyggda rapporter
  • Muntliga genomgångar av strategier

Våra kunder ger oss 9,5 av 10 i betyg

Susanna Edberg

Marknadschef, Bilprovningen

"Viseo har varit till stor hjälp med att ta vårt SEO-arbete till nya nivåer, och vi uppskattar verkligen deras proaktiva och kreativa arbetssätt."

Mihail Pinhasov

VD, Lamnia

"Vi är tacksamma för allt Viseo har gjort, fantastiskt arbete.

Vi har fått tillbaka vår trafik och ökat omsättningen med 58 %!"

Pontus Von Sydow

Chef Försäljning & Marknad, Lån & Spar Bank

”Viseo förstod snabbt utmaningarna i vår bransch och bidrar med sin höga kompetens inom SEO och SEM till vår tillväxt.

Axel Hansson - Topp i Sverige på SEO

På Viseo arbetar Sveriges vassaste experter som driver sina egna projekt.

Viseos Head of SEO, Axel Hansson, vet hur man får en sajt att ranka högt på Google.

Det är Axel som lägger de övergripande SEO-strategierna för Viseos kunder.

På fritiden driver Axel Buffert.se - en av Sveriges största sajter inom privatekonomi.

Buffert syns högst på några av de absolut svåraste sökorden och rankar högre än både storbanker och långivare.

Få en gratis SEO-analys av din hemsida!

Vi skickar en djupgående analys av din hemsida. Innehåller tips på saker du bör göra för att synas bättre på Google.

Resultat efter Viseos SEO-åtgärder: Position 13 -> Position 1!

Nedan är ett exempel på resultat som en av Viseos kunder fick efter SEO-åtgärder;

Sajten gick från position 13 till position 1 på ett av sina viktigaste sökord på bara ett par månader!

När du jobbar med oss kommer vi att gå igenom:

  • Hur bra rankar konkurrenterna?
  • Vad gör era konkurrenter?
  • Hur ser er utveckling ut mot konkurrenterna?
  • Google Analytics
  • Analys av köptratt
  • Demografi
  • Hög trafik & låga intäkter undersidor
  • Hastighetsanalys
  • Har ni gjort några tapp?
  • Har ni gjort några ökningar?
  • Vilka sökord bör ni satsa på för att ranka snabbt?
  • Hur mycket trafik kan ni få?
  • Var läcker kontot pengar?
  • Sök
  • Shopping
  • Display
  • Strategier och taktiker

SEO Kundcase

Vanliga frågor och svar

Nedan finner du vanliga frågor och svar om att arbeta med Viseo. Har du fler frågor? Tveka inte att kontakta oss.

Hur mycket kostar er SEO-tjänst?

Det varierar beroende på hur mycket trafik du har i dagsläget och vilka dina mål är. Skicka in en förfrågan om gratis offert för att få ett exakt svar.

Varför syns jag inte på Google i dagsläget?

Troligtvis för att du inte jobbat med SEO alls, eller arbetat med det på fel sätt.

Hur lång tid tar det innan jag ser resultat?

Det beror på hur din hemsida ser ut i dagsläget, samt hur konkurrensutsatt din bransch är. Väl genomförd SEO är ett långsiktigt arbete som ger väldigt bra ROI.

Vad händer när jag börjar arbeta med er?

Vi börjar med att göra en fullständig genomgång av din sajt för att ta reda på vilka delar vi bör arbeta med för att öka försäljningen. Därefter får du en utförlig genomgång av SEO-strategin via videokonferens. Du uppdateras regelbundet genom samtal och specialbyggda rapporter.

När kan vi sätta igång?

Direkt! Skicka in en gratis offertförfrågan eller ring oss på 08 515 11 200

Få en gratis SEO-analys av din hemsida!

Vi skickar en djupgående analys av din hemsida. Innehåller tips på saker du bör göra för att synas bättre på Google.

Att tänka på innan du anlitar ett sökoptimeringsföretag (SEO byrå)

Oavsett om du väljer att arbeta med Viseo eller något annat SEO-företag så är det viktigt att du känner dig trygg och litar på byrån.

Nedan har vi listat ett antal punkter som är bra att ha i åtanke innan du väljer SEO-byrå.

Vilka är dina mål? Förstår SEO byrån dem?

Ha i åtanke att slutmålet med en lyckad sökmotoroptimering inte enbart bör vara att komma högt upp i sökresultaten.

En lyckad sökmotoroptimering ska generera fler kundkontakter och de kunder kommer som ett resultat av en hög placering på sökmotorerna, välplanerad konverteringsoptimering och en god analytisk förmåga av besökarbeteendet. Be att få processen förklarad för dig – hur ska dessa besökare bli till faktiska kunder?

Rapportering - Se till att du kan följa vad som händer!

På vilket sätt och hur ofta rapporterar SEO byrån? Vad ingår i rapporterna? Kan du dela med dig av rapporten till andra på företaget med enkelhet?

I en kundundersökning fann vi att att det bland det viktigaste för våra kunder är just rapporteringen. De känner att det är väldigt viktigt att kunna förstå vad vi gjort och vad resultaten har blivit.

Det här är några exempel på vad du som är bra att få i en rapport:

  • Vilken ROI (Return On Investment) du har på din sökmotoroptimering
  • Beroende på mål - Hur många bokningar, kontakter eller köp du fått?
  • Vilka positioner viktiga sökord har på Google, kan vara intressant i vissa fall. Dock är det för många SEO byråer som lägger all för stor del av rapporteringen på detta. Det viktiga är ju inte bra positioner i sig, utan mer affärer.
  • Hur mycket besökare och köp du får från Google jämför med andra platser på nätet.
Vilken länkstrategin används?

När man väljer en SEO-byrå så är det viktigt att företaget kan förklara exakt vad man kommer att utföra och att man fått förklarat för sig ungefär hur man ska utföra arbetet.

De flesta sökoptimeringsföretag eller SEO-experter jobbar med att bygga inlänkar och då är det viktigt att företaget förklarar hur länkstrategin är utformad.

Skomakarens barn? Titta var SEO företaget själva rankar på Google

Detta tips gäller generellt för alla företag du ska anlita men specifikt för sökoptimeringsföretag. Dyker det upp negativa sökresultat, särskilt på förstasidan, vid en sökning på företagsnamnet, så är de förmodligen inte särskilt bra på att sökoptimera just sökresultat.

Kolla också om företaget syna på viktiga sökord. Just ordet "sökmotoroptimering" har en väldigt hög konkurrens och det ligger mycket prestige i det så det är inte riktigt en måttstock men det är värt att testa 5-10 andra fraser du tycker att företaget borde synas på.

Testar du att söka på "sökmotoroptimering" så ser du till exempel att Viseo rankar i toppen.

Vilka resultat kan du förvänta dig?

Det är viktigt att sätta förväntningar innan projekt påbörjar. SEO byrån bör kunna ge någon form av uppskattning innan jobbet påbörjar.

Det är viktigt att det görs en riktigt analys som jämför med vad dina konkurrenter gör och på vilket sätt de jobbar med sökmotoroptimering. SEO är långsiktigt och var försiktigt med sökoptimeringsföretag som lovar resultat inom någon eller några veckor.

Lite beroende på din budget för nytt eller omskrivet innehåll på din webbplats så kan du förvänta dig olika resultat.

Det är fullt möjligt att gå från 1 000 till 50 000 besökare på 6-12 månader (vi har sett det fler gånger) men då behöver man skriva mycket nytt bra innehåll och sedan SEO optimera innehållet och bygga länkar.

Vad kostar det att anlita en SEO byrå?

Det är givetvis beroende på en mängd faktorer men främst på hur hög konkurrensen är kring din bransch, hur "bra" din hemsida är och vad dina mål är.

Om du vill gå från 10 till 20 kontakter per månad är det givetvis billigare än om du vill gå från 10 till 100.

Generellt sätt kan man säga att kostnaden ligger mellan 10.000 kr till 100.000 kr per månad. 

Var försiktigt vid utlovade garantier

Vissa sökoptimeringsföretag vill ofta ge uppfattningen av dem är bäst i branschen och garanterar att man ska synas på förstasidan på Google inom allt ifrån ett par dagar till en månad.

Inget seriöst sökoptimeringsföretag kan garantera detta och man kan absolut inte köpa sig någon plats i de organiska listningarna av Google eller av någon som påstår sig representera dem.