Google gör hattrick i utmärkelser

Skrivet av Marcus Sandström 16 / 01 / 14

Google har utsetts till “brand of the year”, av Ace Metrix. Google kom också etta i kategorin “mjukvaror och webbsidor” och vann “ad of the year” med reklamfilmen “Here’s to 2013”. Ace Metrix delade också ut titeln “brand of the year” till 19 andra varumärken i olika kategorier som t.ex bilar, försäkringar och restauranger.

“Googles bedrifter de senaste 12 månaderna visar på Googles förmåga att göra teknik personlig och skapa en emotionell koppling till enkla processer, som att till exempel söka på internet. I processen så påminner Googles TV reklam om att deras teknologi inte bara binder samman oss med världen runt om kring oss, utan även får oss att känna oss ett med den.” sa Peter Daboll, VD på Ace Metrix. Detta rapporterar Search Engine Watch.

 

“Here’s to 2013” debuterade på juldagen.





Vill du veta varför du inte får fler kunder från Google? Få en kostnadsfri unik rapport e-mailad till dig inom två arbetsdagar.
Vår expert med 8 års erfarenhet går igenom er website. Han tittar dessutom på vad det är som gör att era konkurrenter får fler kunder från Google. Inga krav, inga förbindelser.

Skrivet av: Marcus Sandström

Marcus är en av grundarna till Viseo. Han jobbar sedan flera år tillbaka med att hjälpa företagare att nå sina mål med hjälp av internetmarknadsföring.