Google gör hattrick i utmärkelser

Skrivet av Marcus Sandström 16 / 01 / 14

Google har utsetts till “brand of the year”, av Ace Metrix. Google kom också etta i kategorin “mjukvaror och webbsidor” och vann “ad of the year” med reklamfilmen “Here’s to 2013”. Ace Metrix delade också ut titeln “brand of the year” till 19 andra varumärken i olika kategorier som t.ex bilar, försäkringar och restauranger.

“Googles bedrifter de senaste 12 månaderna visar på Googles förmåga att göra teknik personlig och skapa en emotionell koppling till enkla processer, som att till exempel söka på internet. I processen så påminner Googles TV reklam om att deras teknologi inte bara binder samman oss med världen runt om kring oss, utan även får oss att känna oss ett med den.” sa Peter Daboll, VD på Ace Metrix. Detta rapporterar Search Engine Watch.

 

“Here’s to 2013″ debuterade på juldagen.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

Skrivet av: Marcus Sandström

Marcus är en av grundarna till Viseo. Han jobbar sedan flera år tillbaka med att hjälpa företagare att nå sina mål med hjälp av internetmarknadsföring.