Att tänka på innan du anlitar ett sökoptimeringsföretag (SEO-byrå)

Att tänka på innan du anlitar ett sökoptimeringsföretag (SEO-byrå)

Jan 24, 2020

Det finns idag massor sökoptimeringsföretag (SEO företag), hundratals SEO-konsulter och därtill ännu fler webbdesignsföretag och mediabyråer som pratar om sökmotoroptimering. Bland så många alternativ så kan det vara skönt att vara påläst kring ett par faktorer som kan hjälpa dig att avgöra hur bevandrat företaget egentligen är inom SEO och vad de skulle kunna göra […]

Läs mer
John Henric ökar sin Google Ads-försäljning med 550 %

John Henric ökar sin Google Ads-försäljning med 550 %

Dec 11, 2019

CASE STUDY Se hur vi gjorde det Uppdraget John Henric är en av Skandinaviens största butiker inom skjortor, tröjor och accessoarer för män. Eftersom en stor del av försäljningen sker via nätet var utmaningen som företaget stod inför under hösten 2017 påtaglig: Google Ads-annonseringen var inte lönsam. För att vända de röda siffrorna till gröna […]

Läs mer
Gratis kurs i konverteringsoptimering (CRO)

Gratis kurs i konverteringsoptimering (CRO)

Nov 19, 2019

Vill du lära dig att öka vinsten för din webbplats utan att driva mer trafik? Under de senaste månaderna har jag arbetat med att ta fram Sveriges första onlinekurs i konverteringsoptimering. Du kan registrera dig gratis på väntelistan redan nu genom att klicka här. I kursen kommer du bland annat få ta del av: ✔️ […]

Läs mer
Marcus spanar: 3,6 miljarder kr Etsy marknaden som många missat

Marcus spanar: 3,6 miljarder kr Etsy marknaden som många missat

Oct 15, 2019

I den här bloggposten ska jag dela med mig av en nära inpå “untapped” marknad och en idé kring hur du kan sälja spadar när alla andra gräver efter guld. De senaste åren har vi sett en explosion av FBA säljare på Amazon. FBA står för “Fulfillment By Amazon” och går helt enkelt ut på […]

Läs mer
Hur vi hjälpte Lamnia att öka sin omsättning med 58%

Hur vi hjälpte Lamnia att öka sin omsättning med 58%

Sep 2, 2019

CASE STUDY Se hur vi gjorde det Uppdraget Lamnia, en populär e-handlare inom camping- och utelivsprodukter, stod inför en tuff utmaning i början av 2018. Enda sedan starten 2009 hade företaget haft god tillväxt på den svenska marknaden. Men under det sista kvartalet 2017 hade försäljningen helt plötsligt börjat dala. Att någonting var fel rådde […]

Läs mer