Läs våra djupdykande bloggposter inom sökmotoroptimering och konvertering
Jobbar du inom B2B och vill generera fler leads från ditt företags hemsida? I så fall har du två alternativ: Driv mer (och rätt) trafik Optimera din hemsida för att höja konverteringsgraden Trots att bägge dessa faktorer är viktiga, så är det oftast #1 som det läggs överlägset mest energi på. De flesta företag fokuserar […]
Läs merHur mycket tid har du spenderat på att optimera dina webbformulär? Om svaret är ”ingen alls” så har jag tråkiga nyheter för dig: ditt företag läcker sannolikt pengar varje månad. Formulär är nämligen en av de platser där hemsidor vanligtvis förlorar en stor del av sina potentiella kunder. Och oddsen är att din sajt inte […]
Läs merContent marketing (på svenska innehållsmarknadsföring) har under de senaste åren blivit en marknadsföringsmetod som alltfler företag fått upp ögonen för. Syftet med content marketing är att skapa relevant innehåll som kunderna självmant vill ta del av. Detta kan man exempelvis göra genom en blogg, podcast eller Youtube-kanal. När content marketing görs på rätt sätt kan […]
Läs merFör att öka din vinst och omsättning kan du antingen öka antalet besökare till hemsidan eller se till att fler av besökarna som kommer till hemsidan blir kunder – Det senare är vad konverteringsoptimering handlar om. Vad är konverteringsoptimering? Konverteringsoptimering handlar om att öka antalet konverteringar på hemsidan och ultimat att öka vinsten. Konverteringsoptimering består av […]
Läs merAtt grotta ner sig i hur sökbeteende förändras över tid är alltid intressant. Det är lite som att få en inblick i hur vi människor fungerar – vad vi tänker på och funderar över för tillfället. Så låt oss ta en titt på vad som är top of mind för svenskarna under julhelgen. Jag har […]
Läs mer