SEO + Content Marketing: Så får du fler kunder till din blogg

SEO + Content Marketing: Så får du fler kunder till din blogg

Apr 10, 2019

SEO eller content marketing. Vilket av dem ska du fokusera på? Content marketing och SEO ses alltför ofta som två separata delar i en marknadsföringsstrategi. Men faktum är att de hänger ihop, och till stor del överlappar med varandra. Att kombinera SEO och content marketing är lite som att slå två flugor i en smäll: […]

Läs mer
Vi undersöker: Fem viktiga faktorer för att ranka på Google Maps

Vi undersöker: Fem viktiga faktorer för att ranka på Google Maps

Mar 22, 2019

Har ditt företag på något sätt en fysisk lokal närvaro? I så fall bör lokala sökningar vara en viktig del av er SEO-strategi. Varför? Två anledningar: Lokala sökningar blir populärare för var dag som går – En Google-rapport från förra året visade att sökningar med ordet ”nära mig” ökade med 500 % mellan 2015 – 2017. […]

Läs mer
8 av 10 B2B-företag är missnöjda med sin konverteringsgrad: Så gör du för att få fler leads

8 av 10 B2B-företag är missnöjda med sin konverteringsgrad: Så gör du för att få fler leads

Feb 13, 2019

Jobbar du inom B2B och vill generera fler leads från ditt företags hemsida? I så fall har du två alternativ: Driv mer (och rätt) trafik Optimera din hemsida för att höja konverteringsgraden Trots att bägge dessa faktorer är viktiga, så är det oftast #1 som det läggs överlägset mest energi på. De flesta företag fokuserar […]

Läs mer
Webbformulär: Hur mycket pengar läcker din hemsida?

Webbformulär: Hur mycket pengar läcker din hemsida?

Jan 29, 2019

Hur mycket tid har du spenderat på att optimera dina webbformulär? Om svaret är ”ingen alls” så har jag tråkiga nyheter för dig: ditt företag läcker sannolikt pengar varje månad. Formulär är nämligen en av de platser där hemsidor vanligtvis förlorar en stor del av sina potentiella kunder. Och oddsen är att din sajt inte […]

Läs mer
Sju tips för att lyckas med din content marketing

Sju tips för att lyckas med din content marketing

Jan 17, 2019

Content marketing (på svenska innehållsmarknadsföring) har under de senaste åren blivit en marknadsföringsmetod som alltfler företag fått upp ögonen för. Syftet med content marketing är att skapa relevant innehåll som kunderna självmant vill ta del av. Detta kan man exempelvis göra genom en blogg, podcast eller Youtube-kanal. När content marketing görs på rätt sätt kan […]

Läs mer