Gå ner i vikt, Thailandsresor och boktips: så söker svenskarna under julhelgen

Gå ner i vikt, Thailandsresor och boktips: så söker svenskarna under julhelgen

Dec 19, 2018

Att grotta ner sig i hur sökbeteende förändras över tid är alltid intressant. Det är lite som att få en inblick i hur vi människor fungerar – vad vi tänker på och funderar över för tillfället. Så låt oss ta en titt på vad som är top of mind för svenskarna under julhelgen. Jag har […]

Läs mer
God Jul & Gott Nytt År till Stockholm och resten av Sverige

God Jul & Gott Nytt År till Stockholm och resten av Sverige

Dec 18, 2018

Viseo önskar alla en riktigt God Jul & Gott Nytt År i Stockholm och resten av Sverige. Detta år som varit har varit fyllt med stora förändringar och vi ser fram emot det nästa när vi tar nästa steg i raketfart! 🚀  

Läs mer
Vi undersöker: E-handlaren som fick 88 % mer trafik på 5 månader

Vi undersöker: E-handlaren som fick 88 % mer trafik på 5 månader

Dec 13, 2018

Det här är andra delen av en serie där vi studerar olika branscher och tittar på specifika företag för att se hur de har lyckats med sin Google strategi. Genom att analysera företag som Viseo inte samarbetar med vill vi visa hur man kan ta fram den här information utan tillgång till intern statistik. För ett par veckor […]

Läs mer
Googles ”Position 0”: Så kan du få 40 % fler besökare med Featured Snippets

Googles ”Position 0”: Så kan du få 40 % fler besökare med Featured Snippets

Dec 3, 2018

Har du märkt av att layouten för Googles sökresultat förändrats under de senaste åren? De tio blå länkarna, som varit standard sedan Google lanserades 1998, har i allt större utsträckning fått ge plats för informationsrutor i toppen av sökresultatet: Vad är en featured snippets? Denna typ av informationsrutor kallas för ”featured snippets”. Eller position “0” […]

Läs mer
Tre psykologiska principer för ökad konvertering

Tre psykologiska principer för ökad konvertering

Nov 20, 2018

En viktig del i konverteringsoptimering, oavsett vilken bransch du befinner dig i, är förståelse för mänskligt beteende. Om du driver en e-handel vill du ta reda på vad som får dina kunder att lägga till varor i kundvagnen. Arbetar du på ett B2B-företag som säljer tjänster vill du få insikt om hur du kan generera […]

Läs mer