Googles ”Position 0”: Så kan du få 40 % fler besökare med Featured Snippets

Googles ”Position 0”: Så kan du få 40 % fler besökare med Featured Snippets

Dec 3, 2018

Har du märkt av att layouten för Googles sökresultat förändrats under de senaste åren? De tio blå länkarna, som varit standard sedan Google lanserades 1998, har i allt större utsträckning fått ge plats för informationsrutor i toppen av sökresultatet: Vad är en featured snippets? Denna typ av informationsrutor kallas för ”featured snippets”. Eller position “0” […]

Läs mer
Tre psykologiska principer för ökad konvertering

Tre psykologiska principer för ökad konvertering

Nov 20, 2018

En viktig del i konverteringsoptimering, oavsett vilken bransch du befinner dig i, är förståelse för mänskligt beteende. Om du driver en e-handel vill du ta reda på vad som får dina kunder att lägga till varor i kundvagnen. Arbetar du på ett B2B-företag som säljer tjänster vill du få insikt om hur du kan generera […]

Läs mer
Vi undersöker: Försäkringsbolagets Google-strategi för att utmana giganterna

Vi undersöker: Försäkringsbolagets Google-strategi för att utmana giganterna

Nov 15, 2018

Det här är första delen av en serie där vi studerar olika branscher och tittar på specifika företag för att se hur de har lyckats med sin Google strategi. Genom att analysera företag som Viseo inte samarbetar med vill vi visa hur man kan ta fram den här information utan tillgång till intern statistik. Försäkringsbranschen […]

Läs mer
Team meet up i Bangkok

Team meet up i Bangkok

Apr 13, 2018

Under tre dagar så upplevde en del av Viseo-teamet staden Bangkok – den så kallade pulsen av Thailand. En kanske rätt så annorlunda men ack så häftig och bra team meet up, vi testade bland annat att surfa i Flow House och cyklade runt i Green Lung.   I den här träffen samlades Oscar, Marcus […]

Läs mer
Vad är en bra konverteringsgrad för e-handlare?

Vad är en bra konverteringsgrad för e-handlare?

Oct 9, 2016

Frågan om vad en bra konverteringsgrad är för e-handlare är bland de vanligaste frågorna vi får på Viseo. I den här bloggposten ska jag reda ut svaret på frågan. Vi börjar med att kolla på snitt konverteringsgrader från Monetate som har undersökt detta. Nu ska jag förklara varför de här siffrorna egentligen inte betyder så […]

Läs mer