Google Ads för casino: Expertens bästa tips för att lyckas

Google Ads för casino: Expertens bästa tips för att lyckas

May 2, 2019

Från den 29 april 2019 kan spelbolag med svensk licens ansöka om certifikat för att få annonsera genom Google Ads. Tuff konkurrens och budkrig är att vänta. Men med rätt strategi kan Google bli en riktigt bra annonsplattform för spelbolagen. Optimera landningssidor, buda på konkurrenternas varumärken och använd automatiserade system. Det är några av råden […]

Läs mer
Topp 10 verktyg för att hitta rätt sökord

Topp 10 verktyg för att hitta rätt sökord

Apr 11, 2019

Din sökordsanalys är en av de absolut viktigaste delarna för att lyckas med SEO. Främst vill du identifiera sökord med relativt hög trafik, men som samtidigt inte är alltför konkurrensutsatta – något som ofta är lättare sagt än gjort. Med rätt verktyg blir processen att identifiera rätt sökord däremot betydligt enklare. Det finns en uppsjö […]

Läs mer
SEO + Content Marketing: Så får du fler kunder till din blogg

SEO + Content Marketing: Så får du fler kunder till din blogg

Apr 10, 2019

SEO eller content marketing. Vilket av dem ska du fokusera på? Content marketing och SEO ses alltför ofta som två separata delar i en marknadsföringsstrategi. Men faktum är att de hänger ihop, och till stor del överlappar med varandra. Att kombinera SEO och content marketing är lite som att slå två flugor i en smäll: […]

Läs mer
Vi undersöker: Fem viktiga faktorer för att ranka på Google Maps

Vi undersöker: Fem viktiga faktorer för att ranka på Google Maps

Mar 22, 2019

Har ditt företag på något sätt en fysisk lokal närvaro? I så fall bör lokala sökningar vara en viktig del av er SEO-strategi. Varför? Två anledningar: Lokala sökningar blir populärare för var dag som går – En Google-rapport från förra året visade att sökningar med ordet ”nära mig” ökade med 500 % mellan 2015 – 2017. […]

Läs mer
8 av 10 B2B-företag är missnöjda med sin konverteringsgrad: Så gör du för att få fler leads

8 av 10 B2B-företag är missnöjda med sin konverteringsgrad: Så gör du för att få fler leads

Feb 13, 2019

Jobbar du inom B2B och vill generera fler leads från ditt företags hemsida? I så fall har du två alternativ: Driv mer (och rätt) trafik Optimera din hemsida för att höja konverteringsgraden Trots att bägge dessa faktorer är viktiga, så är det oftast #1 som det läggs överlägset mest energi på. De flesta företag fokuserar […]

Läs mer