Vi undersöker: Fem viktiga faktorer för att ranka på Google Maps

Vi undersöker: Fem viktiga faktorer för att ranka på Google Maps

Mar 22, 2019

Har ditt företag på något sätt en fysisk lokal närvaro? I så fall bör lokala sökningar vara en viktig del av er SEO-strategi. Varför? Två anledningar: Lokala sökningar blir populärare för var dag som går – En Google-rapport från förra året visade att sökningar med ordet ”nära mig” ökade med 500 % mellan 2015 – 2017. […]

Läs mer
8 av 10 B2B-företag är missnöjda med sin konverteringsgrad: Så gör du för att få fler leads

8 av 10 B2B-företag är missnöjda med sin konverteringsgrad: Så gör du för att få fler leads

Feb 13, 2019

Jobbar du inom B2B och vill generera fler leads från ditt företags hemsida? I så fall har du två alternativ: Driv mer (och rätt) trafik Optimera din hemsida för att höja konverteringsgraden Trots att bägge dessa faktorer är viktiga, så är det oftast #1 som det läggs överlägset mest energi på. De flesta företag fokuserar […]

Läs mer
Webbformulär: Hur mycket pengar läcker din hemsida?

Webbformulär: Hur mycket pengar läcker din hemsida?

Jan 29, 2019

Hur mycket tid har du spenderat på att optimera dina webbformulär? Om svaret är ”ingen alls” så har jag tråkiga nyheter för dig: ditt företag läcker sannolikt pengar varje månad. Formulär är nämligen en av de platser där hemsidor vanligtvis förlorar en stor del av sina potentiella kunder. Och oddsen är att din sajt inte […]

Läs mer
Sju tips för att lyckas med din content marketing

Sju tips för att lyckas med din content marketing

Jan 17, 2019

Content marketing (på svenska innehållsmarknadsföring) har under de senaste åren blivit en marknadsföringsmetod som alltfler företag fått upp ögonen för. Syftet med content marketing är att skapa relevant innehåll som kunderna självmant vill ta del av. Detta kan man exempelvis göra genom en blogg, podcast eller Youtube-kanal. När content marketing görs på rätt sätt kan […]

Läs mer
Konverteringsoptimering (CRO) – Så får du din hemsida att sälja mer

Konverteringsoptimering (CRO) – Så får du din hemsida att sälja mer

Jan 11, 2019

För att öka din vinst och omsättning kan du antingen öka antalet besökare till hemsidan eller se till att fler av besökarna som kommer till hemsidan blir kunder – Det senare är vad konverteringsoptimering handlar om. Vad är konverteringsoptimering? Konverteringsoptimering handlar om att öka antalet konverteringar på hemsidan och ultimat att öka vinsten. Konverteringsoptimering består av […]

Läs mer