SEO-byrå: Vi hjälper dig att få fler kunder från Google
- 9.5/10 i omdöme
- 300+ nöjda kunder
- 10+ års erfarenhet
Rätt trafik. Högre lönsamhet.
Viseos experter har hjälpt 300+ företag att öka sin försäljning från Google.
Vår metod är enkel; vi hjälper er att driva in rätt trafik genom att synas på sökorden som ger mest lönsamhet.
Vad du får av andra SEO-byråer
- Begränsat antal sökord
- Standardrapporter
- Arbete utförts utan din vetskap
- Optimering av sökord
- Juniorer som utför jobbet
- Plug and play lösning, one size fits all
Vad du får hos Viseo
- Obegränsat antal sökord; vi optimerar din site, inte sökorden
- Genomgång av varje strategi per videokonferens
- Off-page SEO (länkstrategi)
- Optimering av sökord med fokus på att öka försäljning
eller leads - Specialbyggda rapporter
- Muntliga genomgångar av strategier
Våra kunder ger oss 9,5 av 10 i betyg
Susanna Edberg
Marknadschef, Bilprovningen
"Viseo har varit till stor hjälp med att ta vårt SEO-arbete till nya nivåer, och vi uppskattar verkligen deras proaktiva och kreativa arbetssätt."
Mihail Pinhasov
VD, Lamnia
"Vi är tacksamma för allt Viseo har gjort, fantastiskt arbete.
Vi har fått tillbaka vår trafik och ökat omsättningen med 58 %!"
Pontus Von Sydow
Chef Försäljning & Marknad, Lån & Spar Bank
”Viseo förstod snabbt utmaningarna i vår bransch och bidrar med sin höga kompetens inom SEO och SEM till vår tillväxt.”
När du jobbar med oss kommer vi att gå igenom:
- Nulägesanalys: Hur ser er utveckling ut mot konkurrenterna? Har ni ett sökordstänk på sajten? Har ni gjort några tapp?
- Sökordsanalys: Vad söker era potentiella kunder efter? Vilka sökord är bäst för er?
- Konkurrentanalys: Hur bra rankar konkurrenterna? Vad gör era konkurrenter?
- Konverteringsoptimering: Hur kan ni förbättra konverteringsgraden på er sajt? Bland annat en analys av sidor med hög trafik men låg intäkt.
- Hastighetsanalys: En långsam sida kan leda till sämre användarvänlighet och konverteringsgrad.
- Lågt hängande frukter: Vilka sökord bör ni satsa på för att öka resultat snabbt? Long-tail sökord kan ge fin effekt på kortare tid. Dessutom tenderar dessa sökord att ha hög konverteringsgrad.
- Innehållsanalys: Hur bra är innehållet på er sajt? Hur relevant är innehållet för era besökare? Hur kan vi optimera detta ytterligare för att få högre placeringar hos Google?
- Analys på Google Ads-resultat: Vilka söktermer har levererat bra med konverteringar? Detta ger oss bra inblick i vilka sökord vi bör jobba med organiskt.
- Projektledning av webbyrå: Vi projektleder era webbutvecklare till att bygga en SEO-vänlig sajt som Google älskar.
- Off-page SEO: Vi hjälper er utforma en länkstrategi för att öka er trovärdighet i Googles ögon.
- Rapportering: Löpande rapportering i Looker Studio (tidigare Google Data Studio) samt kontinuerliga rapporteringsmöten så att du och andra beslutsfattare har en bra bild på hur resultaten ser ut. Datan hämtas från Google Analytics och Google Search Console.
- Analys av köptratt: Hur lång är köpresan för era besökare? Hur kan vi stötta köpprocessen ännu mer genom synlighet på Google? Vi hjälper båda B2C och B2B-företag att öka deras försäljning.
- Utbildar dig och dina medarbetare: Vi hjälper webbredaktörer, content managers och andra som jobbar med sajten att lära sig mer om SEO och bygga långsiktigt värde för er som organisation.
SEO Kundcase
Resultat av Viseos SEO-åtgärder: Position 13 -> Position 1!
Nedan är ett exempel på resultat som en av Viseos kunder fick efter SEO-åtgärder;
Sajten gick från position 13 till position 1 på ett av sina viktigaste sökord på bara ett par månader!
”*” anger obligatoriska fält
Vanliga frågor och svar
Nedan finner du vanliga frågor och svar om att arbeta med Viseo. Har du fler frågor? Tveka inte att kontakta oss.
Hur mycket kostar SEO?
SEO kostar olika beroende på vad för typ av SEO-arbete du behöver hjälp med. Du får räkna med ett kontinuerligt arbete, där fokus handlar om långsiktig tillväxt. SEO är bland de mest lönsamma kanalerna då du inte betalar per klick eller per visning.
När vi tar in en kund med begränsad budget ser vi till att fokusera på en long-tail strategi, där vi ser till att öka försäljningen snabbt så att kunden kan öka och fortsätta investera långsiktigt i SEO.
Varför syns inte min hemsida på Google?
Det finns flera möjliga orsaker till att din hemsida inte syns på Google idag. Antingen har du något tekniskt fel (du kanske råkat sätta sajten till noindex, då säger du till Google att de inte får indexera din sajt), eller så är din sajt filtrerad på grund av tidigare problem med sajten.
Hur lång tid tar det innan jag ser resultat?
Det beror på hur din hemsida ser ut i dagsläget, samt hur konkurrensutsatt din bransch är. Väl genomförd SEO är ett långsiktigt arbete som ger väldigt bra ROI.
Vad händer när jag börjar arbeta med er?
Vi börjar med att göra en fullständig genomgång av din sajt för att ta reda på vilka delar vi bör arbeta med för att öka försäljningen. Därefter får du en utförlig genomgång av SEO-strategi genom videomöte. Du uppdateras regelbundet med nya åtgärder, uppföljningar och specialbyggda rapporter.
När kan vi sätta igång?
I princip direkt! Skicka in en gratis offertförfrågan eller ring oss på 08 515 11 200.
Varför ska jag anlita en SEO byrå?
En SEO byrå har expertkunskap om hur man förbättrar en webbplats synlighet och ranking i sökmotorerna. De kan hjälpa till med strategi, teknisk SEO, innehållsproduktion och länkbyggnad. Anlita en SEO byrå som Viseo kan spara dig tid och säkerställa att du får bästa möjliga resultat.
Kan jag utföra SEO själv?
Ja, du kan utföra grundläggande SEO själv - och det uppmuntrar vi dig till! Men ibland kan man behöva någon som håller i stafettpinnen och visar vägen framåt. Då kan det vara värt att anlita en SEO byrå som Viseo.
Garanterar ni specifika placeringar på sökmotorerna?
Nej, aldrig. Ingen kan garantera specifika placeringar på sökmotorerna, eftersom SEO är en pågående process och sökmotorernas algoritmer är ständigt föränderliga. Men hos Viseo arbetar vi hårt för att hjälpa våra kunder att den uppsatta målsättningen!
Kan jag använda ChatGPT för SEO?
Ja, vi uppmuntrar alla att nyttja ChatGPT och AI för att effektivisera SEO-arbetet. Vi har haft ett webbinar med fokus på SEO och AI, och hur vi sparat flera hundratals timmar åt en kund med detta kraftfulla verktyg.
Vad är long tail sökord?
Long tail sökord är längre, mer specifika sökord som ofta har mindre konkurrens än mer generella sökord. De har också generellt väldigt bra konverteringsgrad. De kan ofta vara en bra strategi att börja med enklare long tail-sökord som nystartad sajt.
Vad innebär lokal SEO?
Lokal SEO innebär att optimera din webbplats för att ranka högt i lokala sökresultat. Detta kan inkludera att skapa en Google Business Profile-profil (f.d. Google My Business), optimera din webbplats för lokala sökord, och samla in positiva recensioner på Google Business Profile.
Hur viktig är en mobilanpassad hemsida för SEO?
En mobilanpassad hemsida är mycket viktig för SEO. Merparten av allt webbtrafik kommer nu från mobila enheter, och Google rankar mobilvänliga webbplatser högre i sökresultaten. Indexeringen sker genom mobilversionen av din sajt, så det är viktigt att sajten är mobilanpassad – för att du ska få optimal förutsättning med SEO.
Manipulerar man eller lurar man sökmotorerna med SEO?
Nej, SEO handlar om att göra webbplatsen så lättläst och förståelig för sökmotorerna som möjligt. Det handlar inte om att "lura" sökmotorerna, utan om att skapa en webbplats som är relevant och värdefull för både människor och sökmotorer.
Vad är on-page SEO?
On-page SEO är element man optimerar på webbsidor för att förbättra deras synlighet i sökmotorerna. Detta inkluderar att skapa högkvalitativt innehåll, optimera titlar och metabeskrivningar, att se till att sidan är snabb och lätt att navigera samt mobilanpassad. Läs hela vår guide om SEO här.
Vad är off-page SEO?
Off-page SEO handlar om åtgärder utanför din egen webbplats för att förbättra dess placering i sökmotorerna. Detta kan inkludera länkbygge, outreach och digital PR.
”*” anger obligatoriska fält
Att tänka på innan du anlitar ett sökoptimeringsföretag (SEO byrå)
Oavsett om du väljer att arbeta med Viseo eller något annat SEO-företag så är det viktigt att du känner dig trygg och litar på byrån.
Nedan har vi listat ett antal punkter som är bra att ha i åtanke innan du väljer SEO-byrå.
Vilka är dina mål? Förstår SEO byrån dem?
Ha i åtanke att slutmålet med en lyckad sökmotoroptimering inte enbart bör vara att komma högt upp i sökresultaten.
En lyckad sökmotoroptimering ska generera fler kundkontakter och de kunder kommer som ett resultat av en hög placering på sökmotorerna, välplanerad konverteringsoptimering och en god analytisk förmåga av besökarbeteendet. Be att få processen förklarad för dig – hur ska dessa besökare bli till faktiska kunder?
Rapportering - Se till att du kan följa vad som händer!
På vilket sätt och hur ofta rapporterar SEO byrån? Vad ingår i rapporterna? Kan du dela med dig av rapporten till andra på företaget med enkelhet?
I en kundundersökning fann vi att att det bland det viktigaste för våra kunder är just rapporteringen. De känner att det är väldigt viktigt att kunna förstå vad vi gjort och vad resultaten har blivit.
Det här är några exempel på vad du som är bra att få i en rapport:
- Vilken ROI (Return On Investment) du har på din sökmotoroptimering
- Beroende på mål - Hur många bokningar, kontakter eller köp du fått?
- Vilka positioner viktiga sökord har på Google, kan vara intressant i vissa fall. Dock är det för många SEO byråer som lägger all för stor del av rapporteringen på detta. Det viktiga är ju inte bra positioner i sig, utan mer affärer.
- Hur mycket besökare och köp du får från Google jämför med andra platser på nätet.
Vilken länkstrategin används?
När man väljer en SEO-byrå så är det viktigt att företaget kan förklara exakt vad man kommer att utföra och att man fått förklarat för sig ungefär hur man ska utföra arbetet.
De flesta sökoptimeringsföretag eller SEO-experter jobbar med att bygga inlänkar och då är det viktigt att företaget förklarar hur länkstrategin är utformad.
Skomakarens barn? Titta var SEO företaget själva rankar på Google
Detta tips gäller generellt för alla företag du ska anlita men specifikt för sökoptimeringsföretag. Dyker det upp negativa sökresultat, särskilt på förstasidan, vid en sökning på företagsnamnet, så är de förmodligen inte särskilt bra på att sökoptimera just sökresultat.
Kolla också om företaget syna på viktiga sökord. Just ordet "sökmotoroptimering" har en väldigt hög konkurrens och det ligger mycket prestige i det så det är inte riktigt en måttstock men det är värt att testa 5-10 andra fraser du tycker att företaget borde synas på.
Testar du att söka på "sökmotoroptimering" så ser du till exempel att Viseo rankar i toppen.
Vilka resultat kan du förvänta dig?
Det är viktigt att sätta förväntningar innan projekt påbörjar. SEO byrån bör kunna ge någon form av uppskattning innan jobbet påbörjar.
Det är viktigt att det görs en riktigt analys som jämför med vad dina konkurrenter gör och på vilket sätt de jobbar med sökmotoroptimering. SEO är långsiktigt och var försiktigt med sökoptimeringsföretag som lovar resultat inom någon eller några veckor.
Lite beroende på din budget för nytt eller omskrivet innehåll på din webbplats så kan du förvänta dig olika resultat.
Det är fullt möjligt att gå från 1 000 till 50 000 besökare på 6-12 månader (vi har sett det fler gånger) men då behöver man skriva mycket nytt bra innehåll och sedan SEO optimera innehållet och bygga länkar.
Vad kostar det att anlita en SEO byrå?
Det är givetvis beroende på en mängd faktorer men främst på hur hög konkurrensen är kring din bransch, hur "bra" din hemsida är och vad dina mål är.
Om du vill gå från 10 till 20 kontakter per månad är det givetvis billigare än om du vill gå från 10 till 100.
Generellt sätt kan man säga att kostnaden ligger mellan 10.000 kr till 100.000 kr per månad.
Var försiktigt vid utlovade garantier
Vissa sökoptimeringsföretag vill ofta ge uppfattningen av dem är bäst i branschen och garanterar att man ska synas på förstasidan på Google inom allt ifrån ett par dagar till en månad.
Inget seriöst sökoptimeringsföretag kan garantera detta och man kan absolut inte köpa sig någon plats i de organiska listningarna av Google eller av någon som påstår sig representera dem.