Se hur din hemsida läcker pengarFå videoanalys

Gratis kurs i konverteringsoptimering (CRO)

Skrivet av Martin Sundberg 19 / 11 / 19

Vill du lära dig att öka vinsten för din webbplats utan att driva mer trafik?

Under de senaste månaderna har jag arbetat med att ta fram Sveriges första onlinekurs i konverteringsoptimering.

Du kan registrera dig gratis på väntelistan redan nu genom att klicka här.

I kursen kommer du bland annat få ta del av:

✔️ Psykologiska knep för att öka din försäljning
✔️ Hur du använder Google Analytics för att upptäcka var din hemsida läcker pengar
✔️ Verktyg och tekniker för att förstå dina besökares beteende
✔️ 5 timmars material + unikt videomaterial

Kursen är uppdelad i följande fem avsnitt:

• Grunderna inom konverteringsoptimering
• Google Analytics: Identifiera var din hemsida läcker pengar
• Samla in data: Ta reda på varför din hemsida läcker pengar
• Skapa hypotes och testa
• Extramaterial – Videos

Vad är konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering handlar om att optimera din webbplats för fler konverteringar och ökad vinst. En konvertering är när en besökare genomför ett mål som du har satt upp för din hemsida.

Om du driver en e-handel är den viktigaste konverteringen ett slutfört köp. Men en konvertering kan också vara att en besökare registrerar sig för ett nyhetsbrev.

Genom att höja konverteringsgraden (antalet % av dina besökare som konverterar), så kan vi höja vinsten utan att behöva driva mer trafik.

Låt oss ta ett exempel:

Din e-handel har 10 000 besökare per månad. Av dessa 50 000 är det 1 500 besökare som handlar. Din konverteringsgrad är 3 %.

Snittordervärdet för dina kunder ligger på 500 kr, vilket betyder att din e-handel omsätter 750 000 kr i månaden.

Genom att arbeta med konverteringsoptimering lyckas du höja konverteringsgraden till 4 %. Nu är det alltså i snitt 4 av 100 kunder som köper, istället för 3 av 100. Detta är en ökning med 33 % i konverteringsgrad – något som är fullt möjligt för många sajter.

Detta lyft skulle innebära 500 fler orders i månaden och 250 000 kr ökad omsättning per månad. På ett år betyder detta 6 000 fler orders och 3 miljoner kr i ökad omsättning. Utan att behöva driva en enda extra besökare till hemsidan.

Från besökare till kund: Lär dig hela processen för konverteringsoptimering

Exemplet ovan visar potentialen med att arbeta med konverteringsoptimering. Ofta kan till synes små förändringar på en webbplats göra väldigt stora skillnader.

Men för att få resultat krävs det att arbeta med konverteringsoptimering på rätt sätt. Det är detta du kommer att få lära dig i kursen.

Vi kommer att gå igenom allt ifrån copywriting, konverteringspyskologi och call to actions, till knep i Google Analytics, heat maps och A/B-tester.

Om du har några frågor eller funderingar angående kursen, tveka inte att skicka ett mail till mig på [email protected]





Vill du veta varför din site inte konverterar bättre? Få en kostandsfri genomgång av din hemsida över telefon.*
Vi visar var din hemsida läcker pengar och vad dina konkurrenter gör för att lyckas på Google..
* Företaget behöver ha minst 10 miljoner kr i omsättning.

Martin Sundberg

Skrivet av: Martin Sundberg

Martin har arbetat flera år inom digital marknadsföring och älskar att hjälpa företag att få in fler affärer via Google. Han har en kandidatexamen i psykologi och studerar nu UX på masternivå.